Wie zijn onze klanten

Maak een verschil voor uw project

Ontdek enkele van onze customer cases onderaan.

Wie zijn onze klanten

De typische klanten van Tam Tam Consulting zijn bedrijven die op zoek zijn naar onbevooroordeeld advies op het gebied van technology infrastructure en de bedrijven die geloven in de kracht van de combinatie tussen kennis, expertise en een business ethische aanpak, bedrijven die de waarde van een professionele externe partner omarmen.

Wij willen elk van onze klanten een waardevolle oplossing bieden, als we er niet van overtuigd zijn dat we het verschil kunnen maken voor uw project, zullen we eenvoudigweg geen aanbod op tafel leggen. Dat is naar onze mening de gouden regel van bedrijfsethiek.

Wie zijn onze typische contactpersonen?

  • ICT people; CIO, IT-manager, operationele manager, hoofd applicatie-afdeling, …
  • Procurement people; op zoek naar specifieke kennis, assistentie, marktinformatie, praktische expertise in specifieke domeinen, …
  • Business people; op zoek naar een vertaler “business in IT-taal”, businesscases, verbetering van het vermogen om daadwerkelijk uit te voeren, expertise in verschillende innovaties, …

Customer cases

Wereldwijd bedrijf in de gezondheidszorg

Projecten

  • Sourcing project om kostenbesparingsmogelijkheden op te sporen door een gecentraliseerd model van SIP services op te zetten in de hele EMEA regio; het project was opgesplitst in twee afzonderlijke tracks: inbound call traffic met de focus op technische requirements en self-care portaalmogelijkheden en outbound call traffic waardoor supplier consolidation, het opzetten van een redundant data center en een verschuiving weg van traditionele legacy infrastructure mogelijk worden
  • Pan-Europese mobiele aanbesteding; van het definiëren van de juiste tactische aanpak tot het bereiken van wereldwijde leveranciers om de voordelen van een raamovereenkomst te verkennen en het harmoniseren van binnenlandse mobiele contracten
Medisch bedrijf actief in EMEA

Projecten

  • Communication Platform; Begeleiding in een aanbestedingsproces voor de opbouw van een UC&C oplossing op basis van Teams en gecentraliseerde SIP-trunking. Migratie van verouderde Skype for Business en bestaande verouderde PBX -oplossingen.
  • SD-WAN; Begeleiding in het sourcing proces van A tot Z van een hybride netwerk naar een fully managed SD-WAN
  • LAN; Onderhandelingen over een fully managed LAN contract (switches, WLAN access points, controllers en alle gerelateerde oplossingen om al de toestellen te managen en te monitoren). Focus op duidelijke R&R voor een structuur met meerdere partijen (Klant, LAN management partij, Security management partij)
  • Procurement; Uitgebreid procurement track voor SDWAN-UCC, resulteren in een op maat geschreven MSA en bijhorende schema’s
  • Migration; Assistentie bij de migratie naar de nieuwe SDWAN oplossing. Safe guarding business case en managed technical solution
Multinational actief in logistiek van reserveonderdelen

Projecten

  • ICT Monitoring Managed Services; Begeleiding in het sourcingproces van A tot Z. Zowel voor monitoring van infrastructuurdiensten als monitoring van applicaties in een volledig flexibele DEVOPS-omgeving. Scope is alle regionale datacenters (EU & VS), zowel on-premise als cloud (GCP) en remote site infrastructuurdiensten (WAN, LAN, …)
Multinational actief in logistiek

Projecten

  • Telecom Expense Management; kwartaalrapportage & advies, factuurcontroles, optimalisaties detectie, contract benchmarks, kostenbewustzijn creëren, ad-hoc consultancy ondersteuning
  • Mobility; mobile policy, handhaving, kader voor geschiktheid & kostenmodel, ondersteuningsmodel, BYOD-strategie
  • Mobile; begeleiding bij aanbestedingstraject, opmaken requirements, RFP schrijven, onderhandelingen met leveranciers, business case, contracting
  • Communication Platform; begeleiding bij aanbestedingstraject voor het bouwen van een wereldwijd beheerd UC&C-platform ter vervanging van het end-of-live interne platform, integratie met de bestaande samenwerkingsomgeving (Skype for Business), blueprints opmaken door middel van site- en gebruikersprofielen, technische workshops om ontwerp en kosteneffectiviteit te optimaliseren
  • WAN; Leidraad in sourcing proces van A tot Z, met 85 locaties wereldwijd, van zelfbediening tot volledig beheerde WAN, opname van mogelijkheid tot upgrade naar SD-WAN in het contract
  • Migration assistance: start van het implementatie proces na een aanvankelijk moeilijke start van het migratieproject. Bewaken van de afgesproken business case en contractuele items, de technische aspecten, zoals afgesproken, implementeren en het sturen van een improvement plan om het project weer op de rails te krijgen
Wereldwijde leverancier van onderdelen en accessoires voor material handling, industriële en landbouwmachines
Projecten

  • Strategie; uitgebreide workshops om doelen en uitdagingen voor de komende jaren te begrijpen, de huidige situatie te beoordelen, business requirements te definiëren, map & gap vergelijking opmaken tussen huidige en gewenste situatie, evenwicht tussen wensenlijst & haalbaar budget, marktontdekking
  • Sourcing; begeleiding bij WAN-sourcing van A tot Z, van een hybride netwerk naar een volledig SD-WAN, ondersteuning voor door klanten geleverde lijnen, beveiliging tussen locaties om maximale bescherming tegen bedreigingen te bieden, meer voor minder
  • Contracting; ondersteuning procurement & legal om te onderhandelen over het best mogelijke contract, contractbeoordeling / screening, een flexibel contract verzekeren met alle noodzakelijke clausules omtrent flexibiliteit, SLA’s, governance, services, benchmarkclausule, …, validatie implementatieplan & exit plan
  • Implementationmanagement; Assisteren en valideren van de implementatie van nieuwe oplossingen in lijn met het contract, bewaken van de voortgang van de implementatie van geselecteerde leveranciers, aanpassen van de plannen waar nodig in samenwerking met leverancier & klant, geen projectmanagement rol, maar een onafhankelijke bemiddelaar om erover te waken dat de overeengekomen oplossing correct is geïmplementeerd
Internationaal opererende zuivelcoöperatie

Projecten

  • Telecom Expense Management; overzichtsrapportage & advies per kwartaal, maandelijkse e-mail awareness rapportage voor eindgebruikers en lijnmanagers, maandelijkse executive reporting, opbouw en onderhouden overzicht klantenorganisatie, toegang tot online rapporteringstool, ad hoc ondersteuning
  • Bring your own device;definitie As-Is en To-Be situatie, definiëren van business drivers, opbouw scenario’s, profilering, opstart procedures, definitie service requirements, business case, opmaak roll out plan
  • Global networking & communication to the next level; hybride WAN diensten (WAN, Internet, RAS) resulterend in een SD-WAN contract met 1 wereldwijde leverancier, LAN-beheer en HW ondersteuning; van inventaris, reorganisatie tot een geoptimaliseerde wereldwijde oplossing, UC&C inclusief telefonie, conferencing & collaboration diensten – strategie & implementatie pad, herontwerp netwerk infrastructuur inclusief toekomstige noden & en technologische innovaties, ASOC en security management ingebed in verschillende diensten

Vragen over hoe onze expertise uw bedrijf kan bijstaan?

Neem gerust contact op met ons voor meer informatie.
Contact
    Atealaan 34A, 2200 Herentals, Belgium
   BE 0465.967.313
   +32 (0) 14 70 10 70
   info@tamtamconsulting.com
   LinkedIn
INDEPENDENT | ADVISOR | TECHNOLOGY EXPERT